Містом на Дніпропетровщині курсує найшвидший трамвай в Україні

Не дарма його називають швидкісним.

В Україні дослідили трамваї у 13 містах країни і виявили, де вагони електротранспорту курсують вулицями найшвидше. Виявилося, що лідером став Кривий Ріг на Дніпропетровщині.

Криворізькі трамваї їдуть із середньою швидкістю 15,4 км/год. Результати досліджень опублікували на сайті Асоціації “Енергоефективні міста України”.

Середня швидкість трамваїв по Україні 13,5 км, що на 2 км менше ніж мінімальна допустима швидкість електротранспорту, яка згідно з будівельними нормами становить від 15 до 20 км за годину. Цього рівня досягають менше третини усіх чинних трамвайних маршрутів у країні, а серед міст – лише два.

Найшвидшими є трамвайні мережі Кривого Рогу (15,4 км/год), Києва (15 км/год) та Запоріжжя (14,7 км/год). 

Це пояснюється тим, що трамваї у цих містах мають значно більшу кількість трамвайних ліній на відокремленому полотні та на вулицях без інтенсивного руху автомобілів, ніж інші міста. Тобто вагони не витрачають час на світлофори та затори, тож і їдуть швидше. 

Найповільніше трамваї курсують у Дружківці (11,8 км/год), Львові (12,1 км/год) та Конотопі (12,2 км/год)

«Низька маршрутна швидкість є індикатором системних проблем: деградуючий стан інфраструктури, який не дозволяє рухатись швидше навіть відносно новим трамваям; неоптимальне планування вулиць, коли трамваї рухаються суміщено з автомобільним рухом й автомобільні затори блокують рух трамваїв; застарілий рухомий склад, який не здатний підтримувати швидкість в межах ДБН», – йдеться в дослідженні.

Загалом, під час дослідження, команда ГО “Vision Zero” проаналізувала 13 із 18 наявних в Україні трамвайних мереж (без окупованих міст). Ці системи складаються зі 106 маршрутів загальною протяжністю 2103 км.

Варто зауважити, що під час аналізу не враховували лінії швидкісного трамвая, оскільки цей вид транспорту не є міським трамваєм й скоріше належить до категорії LRT (Light Rail Transit).

Швидкісні трамваї є у Кривому Розі та Києві. Для цих міст врахували дані лише з маршрутів звичайного трамвая.

Швидкість руху визначали на основі паспортних даних трамвайних маршрутів та розкладів руху, наданих комунальними підприємствами-перевізниками. У містах, в яких комунальні підприємства відмовились у наданні даних, автори дослідження використовувати відкриті дані з інших джерел, що могло вплинути на точність даних та похибку результатів.

Джерело